Cátedra Investigación e Innovación para la Enseñanza del Inglés

Asignaturas

Primer Cuatrimestre

Diplomado

Fundamentos de Redacción en Inglés
Código 05195

Técnicas de Comprensión de Lectura en Inglés
Código 05617

Redacción Inglesa I
Código 05194

Bachillerato

Fundamentos de Lingüística en Inglés
Código: 05187

Literatura Inglesa I
Código: 5191

Literatura en Inglés
Código: 05512

Narrativa en la Enseñanza del Inglés 
Código:05531

Licenciatura

Crítica Literaria en Inglés
Código: 05179

Elementos de Lingüística Aplicada en Inglés
Código: 05189

Taller de Investigación para la Enseñanza del Inglés
Código: 05473

Redacción de Artículos Académicos
Código: 05530 

Segundo Cuatrimestre

Diplomado 

Redacción Inglesa I
Código: 05194

Bachillerato

Fundamentos de Lingüística en Inglés
Código: 05187

Literatura Inglesa II
Código 05193

Licenciatura

Investigación en la Enseñanza del Inglés I
Código: 05182

Tercer Cuatrimestre

Diplomado

Técnicas de Lectura en Inglés
Códigos: 05186

Técnicas de Comprensión de Lectura en Inglés
Código 05617

Fundamentos de Redacción en Inglés
Código 05195

Bachillerato

Redacción Inglesa II
Código: 05185

Técnicas de Lectura en Inglés
Código: 05186

Narrativa en la Enseñanza del Inglés
Código: 05531

Introducción a Metodologías de Investigación para la Enseñanza del Inglés
Código: 05532

Licenciatura

Investigación en la Enseñanza del Inglés II
Código: 05184

Taller de Investigación para la Enseñanza del Inglés
Código: 05473

Enlaces


Literatura Inglesa I. Código 05191. Literatura Inglesa II. Código 05193 y Literatura en Inglés. Código 05512
Crítica Literaria en Inglés. Código 05179
Fundamentos de Lingüística en Inglés. Código 05187 y Elementos de Lingüística Aplicada en Inglés. Código 05189
Técnicas de Lectura en Inglés. Código 05186
Fundamentos de Redacción. Código 5195, Redacción Inglesa I. Código 5194, Redacción Inglesa II. Código 5185
  • HyperGrammarHyperGrammar is an electronic grammar course at the University of Ottawa’s Writing Center and it is available for use free of charge. It is still under construction, so there are sections that might be incomplete. In spite of that, it is a quite useful grammar and writing tool for ESL students.

    University of Kansas Writing Center: Here you will find plenty of information on writing strategies. The Center provides students with several guides for writing and many other links to online writing resources.

    Purdue Online Writing Lab: The Online Writing Lab (OWL) at Purdue University is a free service. Anyone can access the site and you can even submit brief questions to OWL real tutors. The site is quite complete as to the number of writing resources and instructional materials it provides. There you can find information on how to write a memo, a business letter, abstracts, resumes; grammar and mechanics, and many other important aspects for academic writing, including the different formatting and style guides available.

    Writing Labs & Writing Centers on the Web: This is an exhaustive list of the writing centers online. Most of these centers are projects of American Universities and Colleges’ English Departments. Some of them only provide students with a list of online resources; while others include free handouts, summaries and practices on the topic for everyone to access.

    Improving Text Flow in ESL Learner Compositions: “In this article, we provide a way to focus on the progression of information through thematic patterning (Danes, 1974) in the writing classroom. We apply this as a tool to help in the rewriting of a student text, and suggest how it might be of practical use in the ESL classroom.”

    Tips for ESL Students on Reviewing and Improving Written Work: “This article covers five practical tips for students to self-review, revise and improve the pre-submission standard of work written in English.”

    Writing EnglishThis site provides details on the uses of specific punctuation marks such as the comma, period, exclamation markquestion markobliquesemicolon, colonhyphendashparenthesesbrackets, and the apostrophe. The explanations might be too short but the examples given are quite illustrative.

    Common Errors in English Language: Paul Brians, a well-known English Professor at Washington State University, prepared this site. He compiled an exhaustive list of the errors commonly made by American English native speakers. You can go through it, and read the explanations for each of the entries. There are also supplementary pages you do not want to miss, and links to other quite good resources worthy to visit.

    Merriam Webster Online Dictionary: Although the site offers a series of premium services you have to pay for, there are three free basic services in particular that will definitely be your best friends when writing a paper in English: the English dictionary, the Thesaurus, and the Spanish-English dictionary. You just have to follow an easy three-step process (select a reference, enter a word or a phrase, and click search). There is also a new free feature: a Medical Dictionary (you never know…)

    Purdue University On-Line Writing Lab: Brought to you by the Purdue University Writing Lab, this is probably one of the best writing resources available on the Web.

    Language Learning Strategies Instruction and Language Use Applied to Foreign Language Reading and Writing: A Simplified "Menu" Approach

    This article outlines “one possible way of addressing language learning strategies instruction and language use through what I have called a ´Menu Approach´”: An excellent dictionary, thesaurus, reference, and translator with tools to install in your computer.  You can hear the pronunciation of the word and see the translation into the IPA phonetic alphabet.

    GrammarBook.com Your ·# 1 Source for Grammar and Punctuation: Videos about the use of pronouns, verbs, commas, prepositions, apostrophes, hyphens, capitalization and others.

    Write Site: APA. Critical thinking, reading and writing, editing, invention, pronouns, research process, revising, structure and organization, verb tenses, the writing occasion, the writing process.

    Guide to Writing Basic Essays: Decide on your topic. Prepare an outline. Write your thesis statement. Write the body. Write the introduction. Write the conclusion.

Personal docente

margot arley fonseca

Máster Margot Arley Fonseca 
Encargada de Cátedra.
Títulos profesionales: Enseñanza del Inglés, Lengua y Cultura Inglesa, Administración Educativa.


ana virginia odio mata

Máster Ana Virginia Odio Mata
Títulos profesionales: Inglés, Ciencias de la Educación con énfasis en Enseñanza del Inglés y Lingüística en Inglés.


ana lucía fallas

Máster Ana Lucía Fallas Naranjo
Títulos académicos: Enseñanza del Inglés.


clare goodman

Máster Clare Goodman.
Títulos profesionales: Enseñanza del Inglés I y II Ciclos y Enseñanza del Inglés


david boza mendez

Máster David Boza Méndez
Títulos profesionales: Inglés y Literatura inglesa.


 

 

francisco chavarria oviedo

Máster Francisco Chavarría Oviedo
Títulos profesionales: Enseñanza del Inglés, Lengua y Cultura Inglesa, Administración Educativa y Enseñanza de Inglés I y II Ciclos

 


andrea morales

Doctora Katalina Perera Hernández
Títulos académicos: Educación con énfasis en Mediación Pedagógica, Traducción e Inglés como Segunda Lengua


sandra cristina acosta chaverri

Máster Sandra Critina Acosta Chaverri
Títulos profesionales: Enseñanza del Inglés y Docencia en Enseñanza del Inglés


vanessa muñoz ruiz

Máster Vanessa Muñoz Ruiz
Títulos profesionales: Enseñanza del Inglés, Lengua Inglesa, Administración Educativa con énfasis en Asuntos Estudiantiles y Educación con Énfasis en Procesos de Enseñanza Aprendizaje


 

 

Última actualización: 15/11/2024

Imagen del logo de la Escuela Ciencias Sociales y Humanidades